İngiltere Başbakanı Keir Starmer istifa etti
Yayınlanma:
İngiltere Başbakanı Keir Starmer, son dönemde yaşanan siyasi krizler, mayıs ayındaki yerel seçim yenilgileri ve parti içinden yükselen baskılar nedeniyle görevinden istifa ettiğini açıkladı.
Başbakanlık konutu Downing Street önünde basına konuşan Starmer, yeni lider seçilene kadar geçici olarak görevine devam edeceğini belirtti. “Bu cevabı olgunlukla kabul ediyorum. İşçi Partisi liderliğinden istifa edeceğim.” ifadelerini kullandı.
Parti içindeki liderlik yarışında Manchester Belediye Başkanı Andy Burnham öne çıkan isim olarak değerlendiriliyor. Yeni liderin eylül ayına kadar belirlenmesi bekleniyor.
Resmî açıklamalarda, görev değişimi sürecinde ülke siyasi istikrarının korunması için gerekli tüm tedbirlerin alınacağı vurgulandı.
Kaynak:İLKHA
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.