• BIST 10276.88
  • Ankara 14 °C
  • İzmir 21 °C
  • Antalya 24 °C

Her gün temizledikleri uçakla ilk kez yolculuk yaptılar

Yıllardır Gaziantep Havalimanında çalışan, aralarında temizlik işçisi ve şoförlerin de bulunduğu 12 kadın, hayatlarında ilk defa uçakla yolculuk yapmanın keyfini yaşadı.

Gaziantep Havalimanında her gün onlarca uçağın temizliğini yapan ve daha önce hiç uçak yolculuğu yapmayan kadınlar, hayatlarında ilk kez uçakla seyahat etmenin keyfini yaşadı.

Gaziantep Havalimanında her gün onlarca uçağın temizliğini yapan ama daha önce hiç uçak yolculuğuna çıkmayan 12 kadın, ilk kez bindikleri uçakla İstanbul’a yolculuk yaptı. Kadınlar, İstanbul'da tarihi yerleri gezdi.

Her gün mesailerinin başlamasıyla havalimanına gelen 12 kadın, sefer öncesi bindikleri uçaklarda temizlik yaparak, binlerce yolcunun konforlu uçuş yapmasını sağlıyor. Temizliğini yaptıkları uçakla kadınların hiç yolculuk yapmadığını öğrenen Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, çalışanların bütün masraflarını karşılayarak uçakla İstanbul'a gitmelerini sağladı.

İlk defa sivil kıyafetlerle girdikleri aprondan kendileri için yer ayırtılan İstanbul uçağına binen kadınlar, Atatürk Havalimanına indi. Burada kendilerini karşılayan tur otobüsüne binen kadınlar, İstanbul'un tarihi yerlerini gezdi.

İstanbul gezisinin ardından tekrar uçakla Gaziantep'e gelen kadınlar, Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin'e teşekkür ziyaretinde bulundu. Şahin, kadınlarla sohbet ederek ilk uçuş deneyimlerini dinledi.

Kadınlara pozitif ayrımcılık yaptıklarını dile getiren Şahin, “Zor şartlarda hanımlarımız büyük bir gayret gösteriyorlar. Büyük bir emekle çalışıyorlar. Ben her seferinde onlarla sohbet ederken ve özellikle bazı kız kardeşlerimizin gelip, 'Başkanım biz bunun etrafında çalışıyoruz ama hiç uçmadık ve sizden destek bekliyoruz.' dediler. Yaklaşık 3 ay önce bu talep gelince, havaların biraz ısınmasını bekledik. Bunu bir kültür turuna dönüştürdük. Bu konuda bizden haklı bir talepleri vardı. Çünkü emek verdikleri, gayret gösterdikleri, yolculara destek verdikleri yerde, onların bu uçağın içerisindeki yaşananları görebilmesi haklarıydı. Bunun önemli bir talep olduğunu gördük, temennilerini önemsedik. Arkadaşlarımızla onlar için çalışma yaptık. İlk kez uçağa bindiler. İlk kez İstanbul'a gittiler ve tarihi yerleri de günübirlik turla gezerek gördüler ve döndüler. Çok mutlular, onların mutluluğu karşısında bizde çok mutluyuz.” dedi.

Kadınlardan Firdevs Yılmaz, 3 yıldır uçak temizliği yaptığını ama ilk defa uçakla seyahat ettiğini söyledi. Yılmaz, "Günde 10-15 uçakta temizlik yapıyoruz. Şimdiye kadar hiç uçmadık. Temizlik yaptığımız uçaklarla hiç yolculuk yapma fırsatımız olmamıştı. Çok mutluyuz.” ifadelerini kullandı.

3 yıldır havalimanında uçak temizlediğini anlatan Emine Yıldırım ise, “Ben uçağa temizliğe çıktığımda kendimi otobüse biniyor zannediyordum. Uçakların havada nasıl kaldığını merak ediyordum. Bize de uçmak nasip oldu. Herkese çok teşekkür ederim.” şeklinde konuştu.

Havalimanında çalışan kadınlar, Şahin'e teşekkür ederek günün anısına fotoğraf çektirdi. (İLKHA)