• BIST 9915.62
  • İzmir 14 °C
  • Antalya 20 °C

Cumhurbaşkanı Erdoğan 2023-2024 Balık sezonu açılışında konuştu

Cumhurbaşkanı Erdoğan, İstanbul Beykoz'da 2023-2024 Su Ürünleri Av Sezonu Açılış Programında yaptığı konuşmada, depremzede balıkçılara nakit desteği sağlanacağını belirterek, "3 bin TL ila 60 bin TL desteği yarın hesaplarına yatırıyoruz" dedi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Poyrazköy'de 2023-2024 su ürünleri av sezonu açılış programına katıldı.

Su ürünleri av sezonunun açılışı vesilesiyle bir arada olduklarını anımsatan Erdoğan, 4,5 aylık hasretin bugün sona erdiğini, Karadeniz, Marmara ve Ege Denizi'nde gırgır ve trol yöntemiyle avcılık yapacak balıkçıların ağlarının mavi sularla buluştuğunu dile getirdi.

"2004'ten itibaren ÖTV'siz yakıt veriyoruz, 15,6 milyar lira ÖTV'siz yakıt desteğinde bulunduk"

'Vira bismillah' diyerek denizlere açılacak balıkçıların ağlarının dolu çıkması niyazında bulunarak konuşmaya başlayan Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Rızkını denizden kazanan kardeşlerimizin ekonomimize yaptıkları katkıları takdirle karşılıyoruz. Balıkçılık sektörüne sağladığımız destekleri en iyi sizler biliyorsunuz. 2004'ten itibaren ÖTV'siz yakıt veriyoruz. 15,6 milyar lira ÖTV'siz yakıt desteğinde bulunduk. Ziraat Bankası ve Tarım kredi kooperatifleri vasıtasıyla indirimli kredi sağlıyoruz. Sektörümüzü 2002'den beri toplam 23,2 milyar liralık sübvansiyonlu kredi ile destekledik. Küçük ölçekli kıyı balıkçılarımızı unutmadık, unutmuyoruz. 12 metreden küçük gemisi olan 14 binden fazla kıyı balıkçılarımıza da sahip çıkıyoruz. Bugüne kadar 313 milyon lira kıyı balıkçımıza ödeme yaptık." dedi.

"Yarın itibariyle gemi başına 3 bin 500 ila 60 bin lira arasındaki desteği depremzede balıkçılarımızın hesaplarına yatırıyoruz"

Asrın felaketi 6 Şubat depreminden sonra depremzede balıkçılarımızı kaderlerine terk etmedik ifadelerini kullanan Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Deprem bölgesinde balıkçılık yapan vatandaşlarımızla ilgili bir müjdeyi bu akşam sizlerle paylaşmak istiyorum. Deprem bölgesinde yaşayan ve gelir kaybı yaşayan balıkçılarımıza destek veriyoruz. Yarın itibariyle gemi başına 3 bin 500 ila 60 bin lira arasındaki desteği depremzede balıkçılarımızın hesaplarına yatırıyoruz. Ayrıca afet bölgesi ilan edilen illerde su ürünleri yetiştiricilerimizin zayi olan balık yumurtaları, yavru, porsiyonlu anaç balıkları için 2 ay içerisinde destekleme ödemelerini gerçekleştireceğiz. Her iki desteğimizin de hayırlı uğurlu olmasını diliyorum." diye belirtti.

"Geçen yıl 100'den fazla ülkeye ihracat yapan sektörümüz 1.7 milyar doları ülke ekonomisine kazandırdı"

Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Biz 3 tarafı denizlerle çevrili iklim ve coğrafya bakımından dünyanın en güzel ülkelerinden biriyiz. Rabbimizin ülkemize bahşettiği imkanı değerlendirmenin gayretindeyiz. Deniz ve su ürünlerinde h er yıl ölçek ve hedef büyüterek yolumuza devam ediyoruz. Su ürünleri ihracatında hedefimiz 1 milyar dolardı. Tam 4 yıl önce bu rakama ulaşmayı başardık. Geçen yıl 100'den fazla ülkeye ihracat yapan sektörümüz 1.7 milyar doları ülke ekonomisine kazandırdı. Hedefimiz bu yıl bir rekor daha kırmaktır. Karadeniz'de büyütülen ve ithal somona alterantif olan Türk somonu ile Ege ve Akdeniz'de yetiştirilen levrek ve çipurayı dünyada marka haline getirdik. Yeni pazara girmesine rağmen Türk somonu çok ciddi talep gördü. Geçen yıl 312 milyon dolar olan Türk somonu ihracatı bu sene 400 milyon dolara ulaştıracağız. Artık balıkçılarımız dünyaya açılıyor. Başta Moritanya olmak üzere Afrika ülkelerinde 50 balıkçı gemimiz, 1000'den fazla tayfa ile avcılık yapıyor. Balıkçılarımız bu şekilde ülkemiz denizlerinde yıllık olarak avladıkları balık miktarının 2 katı yani yaklaşık 600 bin balığı okyanuslarda avlıyor. Balıkçılarımız kurdukları balık işleme tesislerleri ile hem yerel halka istihdam sağlıyorlar hem de ülkemize milyonlarca dolar döviz kazandırıyorlar. Yurtdışındaki faaliyetleri ile kazan kazan anlayışımızı en güzel şekilde temsil eden balıkçılarımızı tebrik ediyorum." ifadelerini kullandı.

"Bir daha müsilaj oluşmaması için el birliği ile çalışıyoruz"

Her yaştan insanımız için balık yeri doldurulamaz bir besin kaynağıdır şeklinde konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Denizlerde sürdürülebilirdiği sağlamak hepimizin görevidir. Tabiat hatayı ve ihmalkar davranmayı asla affetmez. Denizlerimize ne kadar sahip çıkarsak, denizlermizde bize sahip çıkar. Denizlerimize ne kadar ihtimam gösterirsek denizlerimiz de balığı ve diğer ürünleriyle bizlere hizmet eder. 2022 Ekim'inde Marmara'da görülen müsilaj bizlere bu meselenin savsaklanmaması gerektiğini göstermiştir. Müsilaj sıkıntısının baş göstermesiyle av araçları kullanılamaz hale gelmiş ve balıkçılarımız Marmara'da av yapamamıştı. Bu sıkıntılı durum karşısında hemen harekete geçtik müsilajın süratle temizlenmesini sağladık. Bakanlıklarımız, üniversiteler ile çok yönlü çalışma başlattık. O dönemde İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ni maalesef kayıp verdik, bulamadık. Marmara Denizi'nin yüzeyindeki müsülajı kısa süre içerisinde kısa bir süre içinde yine biz temizledik tıpkı Haliç'i temizlediğimiz gibi. Şimdi Haliç ne halde görüyorsunuz. Ayrıca Meclisimizde Müsilaj Araştırma Komisyonu kurduk. Bir daha müsilaj oluşmaması için el birliği ile çalışıyoruz. Bugüne kadar Marmara denizinde avlanılan balıklarda risk oluşturacak bir veriye ulaşılamadı. Kontrol ve analizlerimiz devam ediyor. Vatandaşımızın sağlıklı ve güvenilir şekilde balık tüketmesi için denetimlerimizi daha da artıracağız. Balıkçılık ve su  ürünleri sektöründeki sorunlara çözüm bulmak amacıyla kurulan Meclis Araştırma Komisyonu çalışmalarını sürdürüyor. Hükumet ve Meclis el ele vererek balıkçılarımızın tavsiyeleri ile sektörün sıkıntılarına çözüm yolları geliştireceğiz." dedi. (İLKHA)