• BIST 108.489
  • Altın 151,139
  • Dolar 3,6704
  • Euro 4,3242
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 20 °C
  • İzmir 26 °C
  • Antalya 24 °C

Vuslat Dergisi’den laikliği eleştiri dosyası!

Vuslat Dergisi’den laikliği eleştiri dosyası!
Eğitim Kültür Düşünce Dergisi, Vuslat Haziran sayısında, “Laiklik, Allah’ın Nizamına Başkaldırıdır” manşetiyle çıktı. Dergide, Abdurrahman Dilipak, Mustafa Çelik, Faruk Köse ve Fatih Oruç, “Laikliği” eleştiren ve red eden yazılar kaleme aldılar.

Eğitim Kültür Düşünce Dergisi, Vuslat Dergisi Haziran sayısında, “Laiklik, Allah’ın Nizamına Başkaldırıdır” manşetiyle çıktı.

Derginin editör yazısında Ziya Gündüz, ‘Cumhuriyetin kurulmasına öncülük eden kadrolar, laikliğe karşı gelen herkesin yüreğine korku virüsleri saldılar. Nitekim tarihe baktığımızda, Türkiye topraklarında, laikliği kabul etmeyen İslâm âlimleri, ya idam edildiler ya sürgün edildiler. Bir kısım ulemâda köşesine çekilmek zorunda kaldı.  İskilipli Atıf Hoca’yı kim idam etti? Mehmet Akif Ersoy niçin Mısır’a sürgün edildi? Erzurumlu Şöhret Ana, (Şalcı Bacı) şapka kanunu uğruna idam edilmedi mi? Laik anayasada, “şapka kanunu” halen yürürlükte değil midir?’ diye soruyor.

Gazeteci-Yazar Abdurrahman Dilipak, “Bir Fransız İstisnası Olarak Laiklik” başlıklı yazısında, Şunu açıkça belirtelim ki, laiklik din devlet ilişkisi düzenlemez. Objesi kilise ve devlettir. Kilise Vatikanı ifade eder ve Vatikan egemen bir devlettir. Düalist düşünce ürünü olan bu yaklaşım Tevhid inancı ile bağdaşmaz. Laiklik bu anlamda varlık ve meşruiyetini İncil’den alan bir kilise kurumudur.. Bu gerçeklerden yola çıkarak, Türkiye gibi bir ülkede laiklik uygulaması, ‘Erkekler için Doğum yasası’ çıkartmaktan daha farklı ya da anlamlı olmayacağını dile getirdi.

“Laik Vahşet” kitabının Yazarı Faruk Köse, “Laik Devrimler Hukuken Geçersizdir” isimli yazısına laiklik nedir? Soruyla başladığı yazısında, laikliğin şeytani ve vahşi bir ideoloji olduğunu dile getirdi. Köse, Lâiklik ise Anayasaya 5 Şubat 1937’de girdi. Yapılan değişiklikle, Anayasanın 2. maddesine M. Kemal’in 6 ilkesi yazıldı. Bu 6 ilkeden biri de Laiklik idi.

Demek oluyor ki, kuruluşundan 1937 yılına kadar, 14 yıl boyunca Türkiye Cumhuriyeti Anayasal olarak Lâik Devlet değildi. 1928’e kadar Şeriat Devleti olarak kalmış, bu tarihte Şeriat devleti olma özelliğine son verildiği halde, 1937’ye kadar, devletin Lâik olduğuna dair bir Anayasal düzenleme yapılmadığını hatırlattı. Faruk Köse, yazısında laikliğin devrimlerin çarpıklığını, laikliğin neden red edilmesi gerektiğinin altınız çizdi.

Yeni Akit Yazarı Mustafa Çelik, Vuslat Dergisi için kaleme aldığı yazısında, “Laiklik, Allah’sız bir dünya kurmanın savaşıdır. Hiçbir karesinde ve kademesinde, hiçbir kurum ve kuruluşunda Allah’ın dininin amir olmadığı devletin kavgasıdır. Laiklik sadece devleti İslâm’sız kılmanın değil, toplumu da Müslüman’sız kılmanın kavgasıdır”dedi.

Dergi de dosya konusunun son yazısı olan Araştırmacı- Yazar Fatih Oruç’un kaleme aldığı, “İslâm, Laiklik Ve Türkiye” makalesinde, İslam Devleti ile Laik Devlet karşılaştırması yaptığı yazısında, “İslâm Devleti’nde, birey ile devlet arasındaki hukukî ortak sözleşme Kur’ân ve Sünnet’tir. İslâm, bütün kurum ve kurallarıyla ancak İslâm Devleti’nde yaşar. Demokratik-laik yönetimlerde bu uygulama yoktur” yasak olduğunu ifade etti.

Ayrıca Vuslat Dergisi’nde, Hüseyin K. Ece, Ahmet Varol, Abdullah Dai, Süleyman Gülek, Halil Kara, Levent Selçuktekin ve Seyfulislam Çapanoğlu yazıları yer almaktadır.

Dergi hakkında detaylı bilgi için: 0(216) 612 78 22 web: www.vuslatdergisi.com

Kaynak: HÜR24 Haber
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Hür 24 | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 532 658 98 55